HP

Något som jag har som min tradition är att jag tittar på Harry Potter-filmerna varje år. Helst under hösten innan favoritårstiden börjar. Och nästan varje år lyssnar eller läser jag böckerna. Jag är barnsligt förtjust i skolan. Tänk om jag själv hade fått gått där. Inte för att jag hade platsat in. Och hade jag fått ett brev från rektorn hade jag nog blivit invald i Hufflepuff. Dels är jag inte modig, men vänskaplig och snäll. Dels är jag inte intelligent nog att platsa in på Rawenclaw. Och dels är jag inte slug och listig. Då finns det bara ett hus kvar.
 
Nu i helgen, eller om det var redan i morgon, på min födelsedag, så startar någon av alla kanaler filmserien igen. Dock med reklam, men det kan vara mysigt att titta på dem igen. Har redan hunnit sett dem två gånger i år och har påbörjat att lyssna på första boken igen. 
 
Snart kan jag alla repliker som finns, vare sig det är från Snape, Ron eller (D)Umbridge. :D
 
Free Cathedral Cloisters photo and picture
(Bildkälla: pixabay.com)