En annan dag

Nu har vi gått en vecka på universitetet och rutinerna börjar komma tillbaka. Eller ja. Inte för mig. Än. Jag har svårt för att följa normerna när det gäller hur man ska sova, äta, dricka, jobba. Jag tycker om att dricka vin på söndagar för exempelvis. Det är sista dagen på veckan, det är sista man gör innan den nya veckan börjar och det är ett sätt för mig att ta det lugnt. 
 
Jag har också svårt att gå efter en klocka som politiker har bestämt. "Vi ska upp tidigt att jobba och sova våra timmar". Jag fungerar bäst på eftermiddagen, antaligen lite för att jag älskar att ha sovmorgon, så det tar lite tid för mig att komma till liv. Jag gillar kvällar, sitta uppe länge, se film, prata, dricka vin och bara njuta. 
 
Under sommaren har jag varit ute och gått nästan varje natt, och det är lätt att svänga dygnet fel. Det är så mycket svårare att vända tillbaka det. Men jag är ju tvungen att vända tillbaka dygnet innan skolan börjar. Vill ju inte sitta trött på föreläsningar. 
 
När sedan helgen kommer så är det kört igen, jag är uppe länge på fredag kväll, vare sig jag är trött eller inte. Vägrar att gå och lägga mig. Sedan är det kaos på söndag. I dag, söndag, är det film. serier, vin och krokar. Ja, det heter ostkrokar. Punkt.
 
Lärdomen för denna dag: Njut av livet, varje dag. Vare sig du ska till skolan, till jobbet eller något liknande på måndagen, så njut av livet. 
 
Free Glass Wine photo and picture
(Bildkälla: pixabay.com)